На автостоп в Румъния – Неочаквано и непланирано – Част 2

КЪМ ПЪРВАТА ЧАСТ

И така… ситуацията беше следната: вече бяхме с минус 56 долара непредвидими разходи, бяхме на летището извън града и имахме резервиран и платен хотел в Брашов на 190 километра от Букурещ. Трябваше все пак някак да стигнем до там. Разбира се, имаше варианти да пътуваме с влак или с автобус, но не ни се щеше да харчим още ( Все пак бяхме планували Румъния да бъде дестинация помежду другото и искахме да минем възможно най-тънко ).

И в точно този момент на пълен крах и разочарование от всичко и от всеки, ми дойде гениалната идея да пробваме да се придвижим на автостоп. Никога преди не ми беше идвало наум да пътувам на автостоп, а и не ни се е налагало. Ето, че сега имахме нужда от нещо истински свежо, пълно с адреналин, за да се изчистим от всички негативни емоции, насъбрали се само за няколко часа в Букурещ. ( Вижте Първата част от пътеписа )

Харесайте страничката ми във FACEBOOK, за да научавате първи за нови пътеписи и изгодни оферти!

ПОДХОДЯЩО МЯСТО ЗА АВТОСТОП

За първи път виждам вафли насипно 🙂

Преди време попаднах на блога на една българка – www.tery-robin.blogspot.bg която обикаля света на автостоп сама. Нейният блог ни беше като манна небесна в нашата ситуация и взехме в предвид всеки съвет, който тя даваше. Тя пише, че едно от най-най-най-важните неща при автостоп е да се подебере подходящо място т.е да се ситуираме на такова място, което да е удобно за спиране ( да се избягват магистрали и скоростни отсечки, да няма бордюр или мантинела ) и място, където шофьорите лесно да се ориентират накъде искаш да отидеш. Много често автостопаджиите застават на такива места, където шофьорите дори и да искат да спрат, няма да могат, поради опасност от ПТП. Затова ние тръгнахме пеша в посока обратна на Букурещ, за да сме сигурни, че сме подминали всички пътни възли и т.н. детелини и да стигнем до мястото, където повечето коли пътуваха в посока Брашов. Слава Богу, нашето местенце не беше далече, вървяхме по малко от километър.

ПОДСКАЗКА 🙂 От нашия скромен опит в Румъния, стигнахме до извода, че най-лесно е да се хване кола, ако се застане на главен път, например околовръстно шосе, където обаче задължително има вписваща се лента и в повечето случаи именно колите, които идват през вписващата се лента се движат по-бавно, имат време да спрат и именно те са тези, които качват стопаджиите.

Срам, несрам, вдигнахме ръцете с палци нагоре и зачакахме 🙂 Гледахме да сме усмихнати и ведри. За около половин час спряха две-три коли, в които обаче имаше място само за единия от нас. Накрая след около 40-50 минути чакане на жаркото априлско слънце, спря една кола, в която имаше място и за двама ни. Качихме се. Човекът беше дружелюбен и усмихнат. Той отиваше до град Ploiesti, който се намираше на пътя ни за Брашов. Решихме, че като стигнем Ploiesti, оттам ще хванем друга кола за Брашов. Така и направихме. Човекът ни закара до ЖП гарата в Ploiesti, откъдето пък ние се върнахме до околовръстното, което беше наблизо и тъкмо вдигнахме палци и ни качи една кола, която отиваше точно до Брашов. Човекът почти не знаеше английски. И изобщо – в Румъния, стари или млади, никой не знае Английски… Като го попитахме с какво се занимава, той каза, че прави бомби! Шах и мат! Честно казано не знаехме как да реагираме, но пък човекът си изглеждаше съвсем нормален. Оказа се, че прави някакви части за бомби, които се използват в армията, включително и в Българската армия. Беше доста мил и ни закара даже до самия хотел в Брашов. По пътя минахме през курорта Синая – наистина много красиво място в центъра на Карпатите и с много остри и стръмни върхове наоколо. Определено Синая изисква да му се отдели повече време, с което ние, за съжаление, не раазполагахме.

Хотелът ни в Брашов се казваше Casa Borgo. Бях го резервирала през Orbitz.com (тъй като там ми даде най-ниската цена в сравнение с другите сайтове за хотелски резервации ) и нощувките ни излязоха по 40 лв./вечер за двойна стая. Хотелчето същност представлява двуетажна къща с малко озеленено дворче отпред, а вътре стаите бяха много добре направени – съвсем пресно боядисани и модерно обзаведени. Тъй като бях мислила да сме с кола под наем, затова и бяха резервирала този хотел, който за съжаление се намираше в самия край на Брашов. А разстоянията в Брашов се оказаха доста големи и беше малко проблемно как да стигнем до различни точки на града. Разбира се в града имаше добре развита автобусна транспортна система, която използвахме. Напазарувахме от “близкия“ Кауфланд, който се намираше само на два километра от квартирата ни и се прибрахме да спим след този толкова изпълнен с различни емоции ден.

–> Разгледай и резервирай с отстъпка бюджетен хотел в Брашов. Виж ТУК!

Брашов е един от най-посещаваните градове в Румъния и се води център на област Трансилвания.

Основните забележителности в Брашов са:

Черната църква

Считана e за най-представителния монумент на готическото изкуство в Румъния. Това е и най-голямата готическа катедрала в Източна Европа. Дълга е 80 м, широка 15 м, висока 42 м, има 3 камбани, едната от които тежи 6,3 т (най-голяма в Румъния). Първоначално е била католическа църква, а после става протестантска под влиянието на Трансилванския реформатор Йохан Хотнер. Името си получава по времето на Голямата турска война през 1689 г., когато е опожарена от хабсбургските войски. Поради овъгляването и почерняването на стените й. Най-голямото съкровище на Черната църква е колекцията от анадолски килими, както и впечатляващият и орган, завършен през 1839 г. и разполага с 4000 тръби. Затворена е в понеделник за посещения.

Площад Piata Sfatului

Намира се в историческия център на града и близо до Черната църква

Замъкът на Граф Дракула

Намира на 40 минути път от Брашов в град Бран. Това е и задължителна забележителност за всеки турист, който посещава града. Замъкът е построен през 1212г. от рицарите на тевтонския орден. Повечето хора вярват, че граф Дракула е живял там поради факта, че замъка има много подземия и тайни коридори, където един вампир лесно може да се скрие там. Всъщност принц Влад Тепес не е живял там, а само е използвал тъмниците на двореца, по времето на османската обсада на Трансилвания. Славата му като граф Дракула идва и от факта, че е бил наистина жесток с всички опитали да застрашат царуването му. Днес замъкът е превърнат в музей, в който може да се видят всякакви експонати, свързани с румънската култура. Цялото това наследство е останало от румънската кралица Мария.

Интересн факт е, че жителите на Брашов са построили замъка със собствени пари и в замяна на това са освободени от данъци в хазната на Румъния за няколко стотин години напред. Официалния сайт на замъка, където може да откриете актуална информация за работно време и цени на билетите: www.bran-castle.com

Крепостта край град Rasnov

Крепостта се издига величествено на 200- метровия хълм над града. Построена е през XIII век с цел защита на селището и убежище на местното население при нападение. Зад дебелите зидове на крепостта са били построени жилищни сгради, параклис, училище и други постройки типични за средновековните саксонски села. Придвижването до входа на крепостта се извършва с туристическо влакче. Цената на билета за влакчето (5 RON) не е включена в билета за крепостта.

И така…, вече запознати с основните забележителности в района, се приготвихме ден, изпълнен с нови приключения на автостоп. Хотелът ни се намираше близо до разклона за Букурещ и околовръстното на Брашов, затова отидохме там и срам, несрам отново вдигнахме палците. Веднага спря една кола, която ни закара до Predeal ( Предел ). Предел представлява зимен курорт с много ски писти наоколо. Излишно е да пиша, че селището се намира високо в планината и е една идея по-хладно, отколкото в Брашов. Оттам се качихме на друга кола с двама маладежи вътре, които ни откараха до Рашнов, където отдалеч зърнахме известната крепост. Накрая се качихме в колата при едно възрастно семейство, които ни закараха до Бран. Жената правеше всичко възможно да си комуникираме по някакъв начин, ама уви – те не знаеха бъкел английски, а аз не знаех бъкел румънски и това, че ми говореха на румънски б.а.в.н.о., не означаваше, че го разбирах! 🙂

Пристигайки в Бран, се озовахме всъщност в един от главните центрове на туризма в Румъния. Навсякъде имаше много заведения за хранене и магазинчета за агнешки кожи и всякакви изделия от агнешка вълна ( палта, чорапи, дори и плюшени играчки ), както и музей на селото и къща на духовете.

Основната забележителност обаче си оставаше Замъкът на граф Дракула. Замъкът се намира на висока скала, откъдето, като се качите, ще видите целия Бран и околността. Билета за замъка ни струваха по 40 леи/възрастен. Деца под 3 години – безплатно.

До самия замък се стига по кратка алея със стълби нагоре, откъдето може да се насладите на красивото езеро и хубавия парк в подножието на замъка.

В замъка се влиза от единия край и се излиза от другия край. Благодарение на множеството информационни табла вътре може да научите много за самия граф Дракула, как и защо е станал популярен като Вампирът-Дракула, както и повече информация за филма и книгата за Дракула. Също така се вижда какво е било обзавеждането в замъка по време на различните владетели. Пригответе се психически за много туристи – гъчканакът е голям 🙂

Град Бран далеч не е само Замъкът на Граф Дракула. Градчето също заслужава  да му се обърне внимание. Прекрасна архитектура на къщите. Точно покрай замъка има много хубав малък парк, където може да отпочинете и определено си заслужава да прекарате един следобед там.

Там за първи път видяхме да се предлага сладко изпечено тесто във формата на голяма фуния, което така и не разбрах как се казва. Отвън е покрито с различни неща, които определят няколко вкуса – на захар, канела и др.

След Бран, последва отново автостоп до Брашов, където се разходихме из историческия център на града или т.н. Стар град.

Прекрасна архитектура. Китни балкони.

Тесни улички. Безброй кафенета.

Сладолед.

Миризка от палачинки…

Отидохме до Черната църква, но се оказа, че точно тогава затваряха и не ни пуснаха вътре… После седнахме уморени на една от множеството пейки на Площад Piata Sfatului, който е и най-популярното място за селфита и „нормални снимки“ в Брашов. От площада започва Главната пешеходна улица в Брашов, където видяхме на няколко места да се вият опашки за сладолед или палачинки. Пригладнели влязохме в един Макдоналдс и още със самото влизане вътре не можеше да се диша: Нароооод! Не можехме да видим къде са касите! 40 минути чакахме, за да си купим сандвичи с картофки.

Ако и ти искаш да си върнеш част от заплатената сума за хотели, полети или продукти, регистрирай се на този линк ТУК и всеки нов потребител получава бонус до 10$ в сметката.

Градският транспорт в Брашов се състои главно от автобуси. Няма метро. Може да се използват както предплатени карти за градския транспорт, така и билети. Цената на билетите е 4 lei за двупосочен билет. Не е възможно закупуване на еднопосочен билет. Всеки билет може да се използва за всички линии на автобусите в рамките на 50 минути от маркирането на билета, не от закупуването ( с изключение на линия 20, където билетът е по-скъп, защото се качвал до горе в планината до някакъв курорт).

В Третата част от пътеписа ми за Румъния ще прочетете как в последния ни ден вместо да се отправим спокойно на юг към Букурещ, ние тръгнахме на север в търсене на солна мина Praid.

Също така съм поместила и кратки изводи относно пътуването на автостоп в Румъния и колко ни излезе всичко като разходи.

КЪМ ТРЕТАТА ЧАСТ

Хареса ли ви статията? Моля споделете в: